September 29, 2009

Suatu mercutanda lagi terpancang megah dipersada...

Tahniah...Tahniah tahniah...baba tumpang glamour jerrr...




videoAfiq(folower dalam blog ni) dan Bad...izinkan baba gunakan salah satu lagu dari album itu utk video editing ini...tetapi maafkan kerana masej agak samar2 dan ianya dibuat tergesa2 sambil bersamenar. Soooo sape 2 yg berminat tu bolehlah boleh beli dengan mereka album ni.



Isnin 28/9/09.Hari ini satu mercutanda terpancang megah buat warga IPGM KSM. dengan lahirnya ablum Underground ini.



Pagi ini aku singgah di pejabat sebentar kerana ada beberapa urusan utk diselesaikan sebelum berangkat ke Hotel Permai Inn KT. Semenar Penyelidikan Zon Timur. Aku hadir sekali lagi sebagai pembentang. Sebelum berangkat aku singgah kelas Math sem 5 kerana sedikit urusan dengan rakan pensyarah yg tengah mengajar. Tiba aku di sapa oleh Bad (yang selalu berlatih nasyid salam studio). Bad hadiahkanku dengan sekeping CD. Katanya abum nasyid dia yang baru disiapkan. Aku agak terperanjat dan tak percaya... Apa pun dia sungguh2 dan ikhlas hadiahkan kepadaku (sebagai penasihat kelab nasyid IPGM KSM..) dan mereka ni sebahagian anak2 yang selalu menjadi Sparring partner semasa melepaskan gian dalam studio Nasyid...berlatih vokal. wahhh hebatnya...antum.



Soo..ringkaskan cerita sepanjang perjalanan ke KT Album ini menjadi suara-latar disepanjang perjalananku ke KT. Menyusuri belukar dan laut disepanjang laluan pantai. Sungguh mengasyikkan.Satu demi satu lagu aku nikmati...Dalam hati berdetik bagus gak lagu2 ni...tapi Vokalnya dan liriknya kurang mantap tetapi boleh di up-lagi dan mastering process tidak dilakukan dengan teliti...sepatutnya ianya boleh di up-grade lagi kalau penerbit/sound engineer tu teliti. Tetapi kira bolehlah diterima...sebagai halwa telinga...Tahniah Afiq dan Bad. Frust gak sebab tak ceritakanpun pada baba tentang recording ini...



Semasa di KT baba sempat jumpa dengan seorang pelajar Akademi Quran. Anak ni bekas pelajar POLISAS diploma IT. Sekarang ubah chanaal belajar hafiz Quran. Sebelun ini kami hanya berkenalan melalui blog dan lepas tu SMS. Sungguh gembira jumpa anak ini. Teruja sekali. Dua malam di sini di kami habiskan berkenalan dan makan bersama di pantai batu buruk. He he dua hari ni kita tido 2 pg...anta lak tak tido langsung semalam...uruskan masuk asrama. "Demi Allah ana mencintai anta kerana Allah". Rasa ukhwah mulai terasa. Dan anta seperti anak2 ana yg lain di mizan. Moga kita dapat jumpa alagi.







2 comments:

H.R PuTeRa YuSoFF said...

semoga album ini mampu menjadi wadah dakwah di kampus ini

BaKaRSoN said...

Salam, terima kasih baba atas penghargaan yang diberikan....=)

GENGAMAN WAKTU DAN KETIKA

Gengaman waktu dan ketika. 8-8-16. Gengaman terakhir saat melepaskan ayah tersenyum mengadap rabbnya... Kematian mengajar kita erti &quo...