July 21, 2010

Akhawat memang hebat!!!....



Dimana-mana progran biasanya kita dapati akhawat memang lebih Ramai dan kommit. Akhawat menang hebat. Beruntunglah kepada wanita yg bergelar akhawat kerana Allah telah memilihmu utk didekatkan syurga buatmu. Dalam masa yg sama wanita2 lain hidup rosak dan merosakkan. Menjual maksiat dan kehormatan atau mensia-siakan kehidupan.
Kamu telah memberi sebanyak2nya. Kamu selalu menyatakan janji bahawa sayangnya kamu kepada ahlimu yg tidak terhingga. Kamu telah memberikan cinta...sehingga kamu menyatakan sayangmu kepada anak usrahmu dan umat ini lebih dari dirimu sendiri. Tidurmu sedikit dan lelahmu banyak. Gigihmu mengunung. Dipagi hari sabar mengejutkan suamimu dan anak yg masih nyeyak. Akhawat adalah insan terpilih kerana kamu adalah 1 dari 7 golongan yg akan dibukakan pintu2 syurga nanti.

Suatu ketika Usman bin Affan mengerahkan pasukan melawan Rom, jawatan komandan diserahkan kepada Hubaib bin Maslamah al-Fikir. Isteri Hubaib termasuk di dalam pasukan yang akan berangkat perang.
Sebelum perang bermula, Hubaib memeriksa persiapan pasukannya. Tiba-tiba isterinya bertanya,
“Di mana saya akan bertemu awak ketika perang sedang berlangsung?”
Hubaib menjawab, “Di khemah komandan Rom atau di syurga!”
Ketika perang sedang berkecamuk, Hubaib berperang dengan penuh keberanian sehingga memperoleh kemenangan. Setelah itu, dia segera menuju ke khemah komandan Rom untuk menunggu isterinya di sana. Saat Hubaib sampai ke khemah itu, dia mendapati isterinya sudah mendahuluinya…


Hebatkan...peribadi2 yg didik oleh Rasulullah. Terang hatinya dan jelas matlamat hidup.

Juga "Buat Isteri yg bergelar akhawat"

No comments:

GENGAMAN WAKTU DAN KETIKA