January 6, 2009

Hari Asyura dan Kekejaman Yahudi

Semalam sempatku sms untuk anak-anak usrah agar mereka berpuasa pada dua hari Asyura. Mereka beriftar di Masjid Kampus. Baba dirumah bersama anak-anak pun perpuasa. Suasana syahur amat meriah sekali. Sebenarnya orang orang yahudi pun berpuasa pada hari Asyura. Tetapi nabi menyuruh sahabat berpuasa dua hari untuk mengelakkan persamaan.

Masa berbuka semalam Along tanya kenapa orang yahudi juga berpuasa..Umi menerangkan Agama yahudi juga adalah agama langit sama dengan kita Cuma rahib2 mereka menyeleweng dan memerangi nabi. Umi terus mentarbiah anak .. kita berpuasa dalam suasana Saudara kita di Palastin sedang dikepung penderitaan, menghadapi kezaliman Zionis Yahudi itu. Dalam masa yang sama Presiden Mesir menutup pintu jalan bantuan makana termasuk ubatan. Mereka yang cedera tak dapat dirawat. Malah dihalang para doktor sukarelawan dari Mesir dan dunia islam lain yang nak masuk melalui Gaza untuk membantu saudara seIslam mereka. Hisbullah kata mereka tak suruh mesir rawat Cuma berikalah jalan utk mereka keluar melalui Gaza. Mesir juga terus menutup laman Blog2 yang menyokong Hamas malah beberapa Ulamak Ikhwan yang menyokong Hamas turut ditangkap. Pintu laut semua dikuasai yahudi…terowong bawah tanah telah di bom. Dunia arab disekitar telok semacam gembira melihat kabilah arab Hamas yang mempertahankan tempat suci islam dan bumi Israk Mikraj. Itulah pengecutnya assobiah arab ni!!!.... Betapa dasyatnya penderitaan saudaraku itu...

Dalam Radio IKim ada seorang pendengar telefon…”katanya Kenapa kita nak tolong Hamas kerana menyokong Syiah…”. MasyaAllah jahilnya masyarakat kita ini….tak tahu cerita sebenar…kenapa orang islam sendiri tak faham situasi sebenar adlah kerana media masa dikuasi mereka atau kuncu-kuncu mereka.
Aku lihat ummi terhenti sejenak….Aku faham hatinya sebak…. Aku memang dah lama diam menahan sebak… bercampur marah dan geram.
Kami berbuka dengan suasana gembira bercampur sedih dan seolah berpuasa untuk mengingati saudara kami yang menderita di Palastain… Mereka teramat dekat dihati ini.

Ya Allah “Rahmatilah mereka-mereka yang berjuang atas jalanMU mempertahankan rumahMu, berilah kekuataan saudara-saudaraku itu dan hilangkan penderitaan mereka dan angkatlah rasa takut dan gementar dalam hati mereka dalam menghaapi Zionis laknatullah…dan aku amat yakin dengan janji NabiMu bahawa mereka (satu golongan) di sekitar BaitulMaqdis akan tatap berjuang dan berjihad hingga datangnya Imam mahdi memerangi dajjal… hari kiamat”... semua adalah orang-orang yang dijanjikan Syahid oleh Nabi.

Wahai saudaraku yang membaca artikel ini...lawatilah laman web yang boleh menjernihkan salahfaham anda terhadap isu palastain. Cth Aman Palastin...atau laman web Hamas sendiri

No comments:

GENGAMAN WAKTU DAN KETIKA