June 27, 2010

Titipan buat Kak Ma, Adiq...

Semalan ana sempat menziarahi kematian Keluarga bekas rakan semasa bertugas di kuala Krai MENINGGAL...Kematian yang datang tiba-tiba...Semasa dalam perjalanan pulang melewati bukit dan kebun durian ana terdengar lagu ini dalam radio IKIM. ...dan Adiq yg mencoret keluhan dalam blognya tentang kehilangan..."yang tinggal hanya nama yg belum ditulis pada diri...
videoBegitulah tabiat dunia...antara datang dan pergi hanya seperti kerlipan mata...Semalam kita ketawa bersama, hari ini kita menghantarkannya kepelabuhan perpisahan. Kita selalu impikan lamanya kemesraan tetapi tuhan menyentapnya dari diri dan jiwa kita...sedangkan belumpun kita sempat mengucapkan salam dan kemaafan... demi Allah semasa mendengar lagu ini air mata ini mengalir deras sekali tak dapat ditahan...Cemburu bahagia yg sentiasa mengejar kita. tajamnya masa apabila ia membelah waktu dan sedar kita.
Hari ini baba tak banyak bercakap dengan anak dan umi...
Adiq akan pergi...Pergilah dengan tenang, moga Allah sentiasa bersama kamu...Cinta Allah mengalir basah dalan CintaMu.Moga kekal atas jalan dakwah ini.

2 comments:

Budak Kampung said...

Cg.. sape yg meninggal? kak ma?

Anonymous said...

Suami K Masitah. Jantung.. Mati tiba-tiba. Begitulah jantung. Mula2 rasa tak selesa,tak sedap, lepas tu..collaps dan terus. Sampai hospital...dah tiada.

GENGAMAN WAKTU DAN KETIKA

Gengaman waktu dan ketika. 8-8-16. Gengaman terakhir saat melepaskan ayah tersenyum mengadap rabbnya... Kematian mengajar kita erti &quo...