June 13, 2011

Cuti oh Cuti: Antara cuti dan barakahnya waktu

Nampaknya cuti sekolah 2 minggu dah habis. Pagi ini Isnin rutin biasa bermula kembali. Anak2 sudah mula bersekolah semula. Seronoknya dapat solat berjemaah dengan anak2 yg sudah siap mandi dan pakaipakaian skolah. Cuma bezanya minggu ini IPG masih cuti lagi,Xtra seminggu (macam biasalah). Semalam sepatutnya bersekolah tetapi Mnteri Besar dah bagi cuti utk kelantan sempena final piala FA.

Apapun cuti ini banyak maknanya juga. Biasalah dapat rehat dan kosongkan minda dan dapat bersama anak2 sepenuhnya. Disamping selesaikan beberapa perkara mustahak dan kendiri sana sini.

Kepada anak2 kampus Mizan: cuti yg tinggal beberapa hari saja lagi, gunakanlah sepenuhnya masa yg tersisa utk berbakti pada kedua2 mak/ayah/penjaga dan adik2/kakak/abang.

Masa sangak cemburui kita. Sering kali kita tertewas dengan waktu. bukannya kita telah terkalahkan oleh waktu tetapi sebenarnya waktu ternyata lebih kuat dari kita. Hanya yg ada ialah bagaimana kita megenal waktu dan berinteraksi dengannya dgn semua daya kita. iA...

Selamat kembali ke kampus...19 Jun nanti...

No comments:

GENGAMAN WAKTU DAN KETIKA

Gengaman waktu dan ketika. 8-8-16. Gengaman terakhir saat melepaskan ayah tersenyum mengadap rabbnya... Kematian mengajar kita erti &quo...